Ülke
|
:
|
Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan, İran ve Pakistan |
Referans |
:
|
– |
Başlangıç Yılı |
:
|
2011 |
Bitiş Yılı |
:
|
2011 |
Yararlanıcı |
:
|
JICA – MoNE – TIKA |
Konsorsiyum |
:
|
ANKON Danışmanlık, Aqwadem Danışmanlık |
Bütçe |
:
|
163.430 € |
Donör |
:
|
JICA |
Çalışma Alanı |
:
|
İletişim ve Bilgi Teknolojileri, Eğitim ve İnsan Kaynakları Gelişimi |
Hizmet Alanı |
:
|
Teknik Destek, Sektör Analizi ve Piyasa Araştırmaları, Eğitim ve Kapasite Geliştirme |
Türkiye’deki Sulak alanların Korunması ve sürdürülebilirliği ile İklim Değişikliği ve Biyoçeşitliliğin Korunmasının sağlanması’’ projesinde ANKON, projenin pilot illeri olan Bolu ve Konya’daki ilköğretimde bulunan öğrencilere, bu konu ile ilgili ’Farkındalık Yaratma’ eğitimleri vermiştir. Bu faaliyetler kapsamında 2173 öğrenci eğitilmiş olup şehir ilçe ve köy okullarında 49 adet eğitim verilmiştir.
Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı (JICA)nın finanse ettiği Endüstriyel Otomasyon tekniklerinin Genişletme Projesi için Mesleki Eğitim Anketi çalışması düzenlenmiştir. Bu çalışmanın yapıldığı ülkeler; Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan, İran ve Pakistan’dır
ANKON’un bu projede üstlendiği görevler aşağıda sıralanmıştır;
- Mesleki eğitim konularında paydaşlar ile yapılan röportaj anket ve toplantılar ile tüm hedef ülkelerden veri toplanması
- Anket ve analizler için metodoloji tasarlanması; sosyal ve ekonomik analiz, mesleki eğitim konusunda politika ve planlama analizi, mesleki eğitim sektörünün yapısı ve teknik analizi, yapılan analizlerin ışığında taslak final raporunun hazırlanması
- T.C. Milli Eğitim Bakanlığının mesleki eğitimdeki tecrübelerinden yararlanarak bir araştırma ve anket çalışmasının hazırlanması
- JICA ile yapılan işbirliği sonucunda T.C. Milli Eğitim Bakanlığının kapasitesinin artırılma çalışmalarının yapılması ve bu yapılan çalışmaların ilgili hedef ülkelerde adapte edilmesi